MondoCon 2012 I.

Sailor Moon Group

Picture's copyright: TOEI Animation, BANDAI, Takeuchi Naoko

Múlt vasárnap olyat tettem, amit már másfél éve nem: meglátogattam a budapesti Hungexpo területét. Na, de kezdjük is rögtön az elején.

Még a télen abban a nagy megtiszteltetésben volt részem, hogy Aoime, az egyik kedvenc magyar cosplayerem meghívott egy csoportba. Rémesen izgultam egészen a rendezvény napjáig, lévén a csapat tagjai mind népszerű, tehetséges cp-sek. A csoportunkat igyekeztünk titokban tartani, amennyire csak lehetett, mivel meglepetésnek és örömszerzésnek szántuk mind a conlátogatók, mind önmagunk szórakoztatására.

A Con előtti pár hét idegörlő volt. Április elsejétől álltunk át a munkahelyemen a nyári nyitvatartásunkra, melynek köszönhetően a munkanapok száma is jelentősen megnőtt. Amelyből ugye az következik, hogy a ruha és kiegészítők elkészítésére szánt idő igencsak megcsappant. Sajnos úgy alakult a dolog, hogy a Nagy Napra nem sikerült teljesen elkészülnöm, ami miatt totál ideg voltam és már azon morfondíroztam, hogy jobban tenném, ha nem mennék, hogy megkíméljem a lányokat az égéstől, hogy egy igencsak félkész Plutóval mutatkozzanak. A lányok tartották bennem a lelket, bíztattak, hogy ne adjam fel. Végül úgy döntöttem, lesz, ami lesz, bevállalom kesztyűk, harmadik fuku-ujj, pálca és csizmaszegély nélkül.

Másnap – helyesebben már aznap – reggel véletlenül elaludtam, így kapkodnom kellett, hogy elérjem az 5.00-ás veszprémi buszt. A parókasapkámat és pár számomra létfontosságú apróságot (olló, centi, sminkketyerék, stb.) ennek köszönhetően sikeresen itthon hagytam. A csatlakozást gond nélkül elértem, 8.00-kor már Pesten voltam. Villamossal átcsakliztam a Népligetből a Stadionokhoz, majd gyalog folytattam utamat az Expóig. Pechemre eltévedtem, de pár kedves kutyát sétáltató idős néni és srác készségesen útba igazítottak.

A kapuban futottam össze Aoimével (Neptune). Beszélgettünk egy kicsit, majd Ő felsietett lepakolni, én pedig úgy döntöttem, bevárom a többieket. Míg a bejáratnál vártam, Enji (Venus) suhant el mellettem. Sajnos későn vettem észre, így utána sem tudtam kiabálni. xD Kis idő után sikerült Tazzie-t (Moon) elérnem telefonon, majd az Ő tanácsára besiettem átöltözni. Az öltöző előtt összefutottam Erdával (Uranus), akivel beszélgetés közben megállapítottuk, hogy eddigi találkozásaink során mindig sikerült összeöltöznünk: 2010. Tavaszi MondoConAllen Walker (Ő) és Kanda Yuu (én), 2012. Tavaszi MondoConUranus (Ő) és Pluto (én). 😆 Enji (Venus) beinvitált minket az öltözőbe és kezdődött a nagy Sailor Senshi Make Up. Kana (Jupiter) és Aoime (Neptune) teljes Senshi pompájában fogadott minket. Készülődés közben befutott Lucy (Mercury) és Panni (Saturn) is, majd nem sokkal később Tazzie (Moon) és Cassidy (Chibimoon) is.

A lányokat elnézve teljesen meghatódtam a boldogságtól. Lehet, hogy kicsit furán néztek rám, amikor egyfolytában azt mondogattam, hogy “De gyönyörű vagy!” “De jól áll!“, és még sorolhatnám. Nem tehetek róla: gyerekkori álmom volt (még amikor a cosplay szót hírből sem hallottam), hogy egyszer egy nagy Sailor Moon csoport tagja lehessek, mivel azon túl, hogy az első animesorozat volt, amit néztem, számomra mind közül a legkedvesebb. Az életem egy nagyon nehéz időszakán segített át és általa megtanultam olyan értékeket észrevenni és becsülni, amiket eddig nem tartottam annyira szem előtt. A Lányokkal már akkor úgy éreztem, hogy ez az álom kezd megvalósulni és kiteljesedni. Mindenki olyan borzasztóan karakterhű volt, hogy azt szavakba önteni nem tudom. Lehet, hogy a csapat tagjai számára már- már túlzásnak tűnik, de tényleg ez az igazság. 🙂

Készülődés közben elég sokat bénáztam az idegesség miatt, ebből kifolyólag elég sok segítségre szorultam. 😳 Remélem, a Lányokat nem zavartam vele, bár semmi jelét nem mutatták és készségesen segítettek, amiben csak tudtak.

Miután mindenki Henshinje elkészült, mentünk fotózkodni. Sajnos a szép tavacskás rész le volt zárva, ezért a shoppingolós épület mögötti nagyobb területet szálltuk meg. A jó dolog ebben a cosplayben, hogy gyakorlatilag mind a modern épületek/terepek, mind a szép régi, romos várak/kastélyok passzolnak hozzá. Fényképezkedtünk, videóztunk és gyakorlatilag a “having fun” volt a legnagyobb jellemzője annak a pár órácskának, amit együtt töltöttünk. Bár szinte személyesen egyik Senshi társamat sem ismertem, olyan önfeledten szórakoztunk, nevetgéltünk együtt, mintha legalább ezer éve ismernénk egymást. Rengetegen felismertek minket és örültek nekünk. Jó volt látni, mennyi embernek felderült az arca, hogy régi kedvenceit egyetlen Conon viszont láthatta, és hogy még mindig voltak, akik emlékeztek erre az animére.

Sajnos rövidebbre kellett fognunk a fotózkodást, mivel Aoimének (Neptune) és Cassidynek (Chibimoon) készülnie kellett az EuroCosplayre. Tazzie-vel (Moon) és Enjivel (Venus) elpályáztunk sushizni. (Mmm, ezer éve nem ettem.) Ott találkoztam fogadott nővérkémmel, Laharával. Olyan jó volt újra látni. 😀 Cass (Chibimoon) közben elment Tazzie (Moon) barátjával a Kínaiba és hozott nekem szecsuánit. Ég áldja érte. 😀 Evés után le kellett zavarnom egy gyors bevásárló körutat, ami sajnos nem vezetett eredményre. 😦 Utána sietnem kellett a buszra, mert a vonataimat már így is zsinórban lekéstem. Sajnos személyesen nem sikerült a lányoktól búcsút vennem.

Marsunk, Rouge sajnos nem jött. 😦 Neten már beszélgettem vele párszor és alig várom, hogy végre személyesen is megismerhessem. Annyira kedves lánynak tűnik és a blogbejegyzéseiből sugárzó energia és lelkesedés sokszor adott erőt a folytatásra. Többek között ezért sem hagytam abba végleg a cosplayt.

Ez életem eddigi legszebb Conja volt. Nagyon sok szép emlékkel és tapasztalattal gazdagodtam. Az elkövetkező pár napot pihenéssel fogom tölteni – mivel jelenleg tűre és cérnára sem bírok nézni xD -, hogy megújult erővel befejezhessem Plutót. Már alig várom a közös fotózást. 🙂

U.i.: Alul belinkeltem pár képet, melyet a kedves conlátogatók készítettek rólunk. A hivatalos fotók és videók, melyeket fényképészünk, Tazzie barátja Piri készített, még hátravannak. Bár kicsit félek attól, hogy viszontláthassam az otromba fejemet. xD

I did such a thing last Sunday I haven’t done for a good another half year: visited Hungexpo. But let’s start it at the beginning.

It was an honour to me to be invited to a cosplay group by one of my favourite cosplayers, Aoime this Winter. I was nervous like hell, because all the members of the group are very talented and popular cosplayers. We kept our team in secret as much as we could, because we wanted it to be a surprise and entertainment for the con-goers and for us.

The weeks before the convention were killing. We switched to summer time business hours at my workplace on 1 April, which meant more days at work, less time for cosplay making. Poorly I couldn’t finish my costume for the Big Day, which made me nervous, edgy and sad like hell. I was thinking about not going, so I would keep my teammates from feeling cheeky being present with a half-done Pluto. But thanks to the girls’ encouraging words I changed my mind and decided to go – without gloves, boot-trims, third sleeve and staff.

The next – more correctly said that – morning I succeeded to oversleep, so I had to hurry up to catch my bus at 5am. It caused to me to forget my wig-cap and some accessories (scissors, make-up stuffs, etc.) at home. I arrived to Budapest at 8am. On my way to the Hungexpo I got kind of lost, but thanks to some kind old ladies and guys who took their doggies for a walk were so kind to show me the right way.

I met Aoime (Neptune) at the gate. We talked a bit, when she went to the changing room to put her luggage down. I decided to stay near the gate to wait for the others. Not much later Enji (Venus) dashed past me. Poorly when I noticed her, it was already late to yell after her.  xD I succeeded to reach Tazzie (Moon) through phone. She suggested me to go get dressed to be able to get everyone ready the sooner the better. I met Erda (Uranus) in front of the changing room with whom we jumped to the conclusion that whenever we met we were dressed up together: 2010. Spring MondoCon – Allen Walker (She) & Kanda Yuu (me), 2012. Spring MondoCon – Uranus (She) & Pluto (me). 😆 Enji (Venus) invited us in so the big Sailor Senshi Make Up could be started. Kana (Jupiter) & Aoime (Neptune) waited for us in all of their Senshi glories. Lucy (Mercury) and Panni (Saturn) arrived not much later, so did Tazzie (Moon) and Cassidy (Chibimoon), too.

By looking at the girls I burst into tears of joy. They maybe looked at me weird because I kept on repeating “You’re so pretty!” “It suits you so well!” and things like that over and over again. I couldn’t help it: it was my childhood’s dream (when I hadn’t heard about cosplaying) to be part of a Sailor Moon group, because it not only was the first anime I watched, but the dearest of them all. It helped me to get through one of the worst periods of my life and it made me notice and learn to appreciate such values, which I hadn’t paid attention before. Being with the girls made me feel that this dream was about to manifest and become reality. All of them were so in-character, that I can’t even describe it. This might be a bit overdoing/saying for the girls, but it’s true and I mean it. 🙂

During the preparations I was so lame due the nervousness, that I needed a lot of help. 😳 I hope it didn’t bother the girls, even if they didn’t show any signs of it and helped me as much as they could.

After Everyone’s Henshin was ready, we went to take pictures. Poorly that beautiful area with the lake was closed off, so we had to invade the area behind the shopping building. The best thing about this cosplay is that it practically fits both the modern and the old areas. We took pictures, videos and practically the words “having fun” were the keywords for those few hours we spent together.  Even if I didn’t know my Senshi mates in person, we could talk, laugh, have fun so openly together like we had known each other for at least 1000 years.  Many people recognized us and were happy about seeing their long-time favourites reappear within one convention. I was so happy to see them smile and that there still were people who remembered this anime.

We had to make our photoshoot shorter, because Aoime (Neptune) and Cassidy (Chibimoon) had to get ready for EuroCosplayTazzie (Moon), Enji (Venus) and I went to eat to the sushi bar. (Mmm, it felt like a century to have sushi again.) I met my adoptive big sis, Lahara there. It was so good to see her again. 😀 Cass (Chibimoon) went with Tazzie‘s (Moon) boyfriend to a Chinese restaurant and brought me yummy chicken Sichuan style. God bless her for it. 😀 After having lunch I had to go shopping which poorly didn’t bring me luck. 😦 After that I had to hurry to catch my bus, because I missed the trains and busses before it in a straight row. I felt so bad that I couldn’t say my good-byes to everyone.

Poorly our MarsRouge couldn’t come. 😦 I’ve talked to her online before and I can’t wait for finally meeting her. She seems such a nice girl and the power and enthusiasm what is radiating from her blog entries has always given me strength to continue. That’s one of the causes I didn’t quit cosplaying.

This was my best Con so far. I’ve gained a lot of sweet memories and many experiences. I’m going to spend my following days with resting – partly because I can’t look at sewing needles at the moment xD -, so I will be able to finish Pluto with a re-charged power. I can’t wait for the photoshoot. 🙂

P.S.: I’ve linked some pictures down there which was taken by the kind con-goers. The official photos and videos which were taken by our photographer,  Tazzie‘s boyfriend Piri will be up online soon, too. However I’m kind of afraid of seeing my stupid face on them.  xD

Sailor Moon Team

Pic (C) Kaeneko

Pic (C) D_Bob

Sailor Team

Ezt Biru küldte át nekem. Venus lekésett a képről. / This pic was sent to me by Biru. Venus missed the pic.

Sailor Team II

Sailor Team II

Comment

